Her er så stille, men jeg er her stadig!

Jeg er vokset op med kirke hver søndag og en del af årene også i en præstegård.
Jeg er vokset op med, at der hvert år inden påske blev plantet påskehave i bradepanden.
Med karse og gulerodstoppe, jord og små planter fra haven. Der var skam også sten for graven.
Den skulle laves i god tid, så det hele kunne nå at spire.
Påskemorgen var stenen taget fra og en udsprungen påskelilje lå i graven.
I dag har jeg lavet denne her – det lugter lidt af påskehave.

20130308-163421.jpg
Update: Det var så året, hvor den ikke blev lavet i bradepanden.
Og jo, det er mig på billedet.
Hvordan min mor fik mig i den kjole, ved jeg simpelthen ikke.

20130308-164541.jpg

Skriv et svar

